جغرافیا و اقلیم

 

map


کانادا با مساحت 9,984,670 کیلومتر مربع دومین کشور جهان از نظر وسعت است و طولانی‌ترین خط ساحلی دنیا را داراست. این کشور در شرق با اقیانوس اطلس شمالی، در غرب با اقیانوس آرام، در شمال با اقیانوس منجمد قطب شمال، و در جنوب با ایالات متحده امریکا هم مرز است. فاصله شرقی ترین نقطه آن تا غربی ترین نقطه بالغ بر 7,000 کیلومتر است و برای اینکه از هالیفکس در ایالت نواسکوشا به ونکوور در ایالت بریتیش کلمبیا بروید باید 7 شبانه روز رانندگی کنید و یا یک سفر 7 ساعته هوایی را تجربه نمایید.

کانادا دارای 10 ایالت (Province) و 3 ناحیه (Territory) است که در پنج منطقه جغرافیایی اصلی (Region) واقع شده‌اند. جدول زیر مناطق جغرافیای مذکور را به همراه ایالت‌ها/ نواحی هر یک و پایتخت هر ایالت/ناحیه نشان می‌دهد. شهر اتاوا، پایتخت کانادا، در ایالت اُنتاریو واقع شده است.


هریک از این مناطق شرایط آب و هوایی خاص خود را داراست. منطقه شمال همچون صحرایی یخ زده با دما و رطوبت پایین بوده و اغلب پوشیده از برف است. تابستان در این منطقه تنها دو ماه دوام داشته و دمای هوا فقط چند هفته در سال به بالای دمای انجماد می‌رسد. ساحل غربی در مقایسه با سایر مناطق دارای آب و هوای معتدل تری است و بارش باران بیشتری را شاهد است. در اکثر مناطق چهار فصل متمایز بهار، تابستان، پاییز و زمستان وجود دارد اما درجه حرارت و شرایط جوی ازمنطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. بهار در اکثر نقاط کانادا ماههای مارس، آوریل، و اوایل ماه مه را شامل شده و متوسط دمای روز درحدود 12 درجه سانتیگراد است اما دمای شب سردتر از روز است. تابستان گرم و در برخی مناطق بسیار شرجی است. در جنوب متوسط دمای هوا اغلب بیش از 20 درجه سانتیگراد است ودر برخی مواقع به بالای 30 درجه نیز می‌رسد. سپتامبر شروع پاییز است که با کاهش دمای هوا، بارش باران (و نیزدر برخی مناطق برف) و تغییر رنگ برگ درختان همراه است. در این فصل متوسط دمای هوای روز 10 درجه سانتیگراد است. زمستان از ماه دسامبر شروع شده و تا پایان فوریه ادامه دارد. در زمستان دمای هوا در اکثر مناطق، به جز منطقه ساحل غربی، معمولا زیر صفر درجه سانتیگراد بوده و گهگاه به 25 درجه سانتیگراد زیر صفر نیز می‌رسد. معمولا از دسامبر تا اوایل مارس بارش برف در اکثر مناطق کانادا مشاهده می‌شود.

نادره قادسی با بیش از ده سال سابقه در امور مهاجرت، قادر به موفقیت در صدها مورد مهاجرتی است و با انتخاب مطمئن ترین و سریعترین  راه موجود، شما را در کسب شهروندی کانادا یاری می نماید

مهاجرت یکی از مهمترین تصمیماتی است که ممکن است در طی زندگی خود بگیرید. فرایند درخواست و اخذ ویزا، اقامت در جامعه ای ناشناخته، یافتن کاری تازه، و نهایتا شروع یک زندگی کاملا جدید، همگی می توانند چالش‌زا و مشکل آفرین باشند. بنابراین، دراختیار داشتن ابزار لازم جهت مواجه هوشمندانه و درست با چالش‌ها و رفع موانع و مشکلات احتمالی برای شخصی که مهاجرت و زندگی در کانادا  را برگزیده است، حیاتی است. سازمان امور نادره قادسی مفتخر است که با در اختیار داشتن پشتوانه‌ای گرانقدر از نیروی انسانی متخصص و باتجربه ابزار مذکور را دراختیارتان قرارداده و به عنوان مشاوری مورد اعتماد شما را در طی  موفقیت آمیز مسیری که انتخاب کرده اید همراهی کند

 

Consultant Identification: R410927

JoomShaper