شهروندی کانادا

کسانی که با ویزای اقامت دائم کانادا به این کشور مهاجرت نموده‌ و کارت اقامت دائم (PR Card) دریافت کرده‌اند برای اینکه بتوانند کارت اقامت دائم خود را، که پنج سال اعتبار دارد، تمدید کرده و در واقع وضعیت اقامت دائم خود را تثبیت کنند باید طی پنج سال حداقل به مدت دو سال در کانادا سکونت و حضور فیزیکی داشته باشند. یک مقیم دائم کانادا در صورتی که واجد شرایط باشد می‌تواند برای کسب شهروندی کانادا نیز اقدام کند. البته كسب تابعیت كانادا براى مهاجران اين كشور اجبارى نيست و تا زمانى كه بخواهند مى‏توانند به صورت مهاجر در اين كشور زندگى كنند مشروط به اينكه وضعيت اقامت قانونى خود را در كانادا حفظ و قوانين کانادا را رعايت نمايند.
یک مقیم دائم برای آنکه بتواند شهروند کانادا شود و درخواست تابعیت کانادایی بدهد باید واجد شرایط خاصی به شرح زیر باشد:
سن متقاضی شهروندی یا اصطلاحا سیتی‌زنی کانادا نباید کمتر از 18 سال باشد و باید حداقل سه سال (1095 روز) حضور فیزیکی خود در کانادا طی چهار سال قبل از زمان ارائه درخواست را به اثبات برساند. والدین می‌توانند برای فرزندان یا فرزندخواندگان زیر 18 سال خود جهت کسب شهروندی اقدام کنند. فرزندان زیر 18 سال باید مقیم دائم کانادا باشند ولی مانند والدین خود الزامی برای حضور فیزیکی حداقل 3 ساله در کانادا ندارند.
كسانى كه دستور ترك كانادا و اخراج از اين كشور را دريافت كرده‏ اند، افرادى كه طى سه سال قبل از اقدام برای کسب تابعیت جرمى را مرتكب و يا تحت پيگرد قانونى قرار گرفته اند، کسانی که به دلیل ارتکاب جنایت علیه بشریت و یا ارتکاب جنایات جنگی تحت تعقیب یا تحقیق هستند، و نیز كسانى كه طى چهار سال گذشته زندانى شده‏اند، مورد عفو مشروط قرار گرفته‏اند و يا به قيد التزام آزاد شده‏اند، واجد شرایط لازم برای کسب شهروندی کانادا نیستند و نمی‌توانند برای کسب تابعیت اقدام کنند.
برخورداری از توانمندی‌هایی کافی در یکی از دو زبان رسمی کانادا یعنی انگلیسی یا فرانسه یکی دیگر از نیازمندی‌های کسب شهروندی کاناداست. مهارت های زبانی متقاضی باید در حدی باشد که به راحتی قادر به درک دیگران بوده و در زندگی روزمره خود مشکلی در برقراری ارتباط با مردم نداشته باشد.
متقاضی شهروندی علاوه بر شرایط فوق باید آزمون یا مصاحبه‌ مخصوص اخذ شهروندی را نیز پشت سر بگذارد. كودكان زير 18 سال و بزرگسالان بالاى 54 سال نيازى به شرکت در آزمون ندارند و از دادن امتحان معاف هستند. در آزمون یا مصاحبه شهروندی سؤالاتی در زمینه تاریخ، جغرافیا، حقوق و وظایف شهروندی، سیستم حکومتی کانادا و انتخابات سراسری در این کشور پرسیده می‌شود و از این طریق دانش عموم متقاضی در مورد کانادا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. سوالات به زبان انگلیسی یا فرانسه است و طبیعتا آشنایی با یکی از این زبان‌ها در حدی که بتوان سؤالات را درک نموده و به آنها پاسخ داد برای قبولی در آزمون لازم است.
قبول تابعيت يك وضعيت قانونى است، بنابراين شهروندى كانادا توسط يك قاضى در "جشن قبول تابعيت" و پس از اداى سوگند اعطا مى‏گردد. متقاضی پس از آنکه مصاحبه یا آزمون را با موفقیت پشت سر گذاشت برای ادای سوگند و شرکت در مراسم سیتی‌زنی دعوت می‌شود. به طور معمول سوگند به كتاب انجيل ياد مى‏شود ولى متقاضیانی که مسیحی نیستند در صورت تمایل می‌توانند به كتاب مقدس دین خود سوگند ياد كنند. داشتن تابعيت دوگانه در كانادا مجاز است و مهاجرانى كه تابعيت اين كشور را كسب مى‏كنند از حقوقی كاملاً مشابه كانادايى‏هايى كه در كانادا به دنيا آمده‏اند برخوردارند. البته ممكن است تابعيت دوگانه در كشورى كه متقاضی از قبل شهروند آن بوده‏است مجاز و قانونى نباشد که در حال حاضر این مسئله در مورد شهروندان ایرانی صدق نمی کند. متقاضی شهروندی کانادا پس از ادای سوگند شهروند کانادا محسوب می‌شود و از حقوقی همچون حق دادن رأی و شرکت در انتخابات، حق نامزد شدن در انتخابات و در دست گرفتن مناصب انتخاباتی، و همچنین حق داشتن پاسپورت کانادایی برخوردار می‌گردد و متقابلا مسئولیت‌هایی نظیر تبعیت از قانون و رعایت قوانین کانادا، احترام به حقوق و آزادی دیگران، توجه به میراث کانادا و تلاش برای حفاظت و نگهداری از محیط زیست، کمک به دیگر افراد جامعه، و تلاش جهت حذف تبعیض و بی عدالتی از جامعه را می‌پذیرد.

نادره قادسی با بیش از ده سال سابقه در امور مهاجرت، قادر به موفقیت در صدها مورد مهاجرتی است و با انتخاب مطمئن ترین و سریعترین  راه موجود، شما را در کسب شهروندی کانادا یاری می نماید

مهاجرت یکی از مهمترین تصمیماتی است که ممکن است در طی زندگی خود بگیرید. فرایند درخواست و اخذ ویزا، اقامت در جامعه ای ناشناخته، یافتن کاری تازه، و نهایتا شروع یک زندگی کاملا جدید، همگی می توانند چالش‌زا و مشکل آفرین باشند. بنابراین، دراختیار داشتن ابزار لازم جهت مواجه هوشمندانه و درست با چالش‌ها و رفع موانع و مشکلات احتمالی برای شخصی که مهاجرت و زندگی در کانادا  را برگزیده است، حیاتی است. سازمان امور نادره قادسی مفتخر است که با در اختیار داشتن پشتوانه‌ای گرانقدر از نیروی انسانی متخصص و باتجربه ابزار مذکور را دراختیارتان قرارداده و به عنوان مشاوری مورد اعتماد شما را در طی  موفقیت آمیز مسیری که انتخاب کرده اید همراهی کند

 

Consultant Identification: R410927

JoomShaper