اقتصاد و بیزینس

bay-street-toronto-always-b.jpg

کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان محسوب می‌شود و اقتصاد آن از تنوع و گوناگونی فراوانی برخوردار است. صنایع گوناگونی اقتصاد کانادا را شکل می‌دهند که در سه گروه اصلی دسته بندی می‌شوند: صنایع متکی بر منابع طبیعی، صنایع تولیدی، و صنایع خدماتی.
کانادا غنی‌ترین منابع طبیعی، از نفت و گاز و مواد معدنی تا الوار و کشاورزی، را داراست. صنایع مرتبط با منابع طبیعی مانند معدن،استخراج نفت و گاز، کشاورزی، جنگلداری و شیلات همواره در اقتصاد کانادا از اهمیت بالایی برخوردار بوده‌ و نقش مهمی در توسعه این کشور ایفا کرده‌اند. صنایع تولیدی متمرکز شده‌اند در ایالت‌های کِبک و اُنتاریو یکی از منابع مهم اشتغال‌زایی و درآمدزایی (از طریق تولید کالاهای صادراتی) کانادا محسوب می‌گردند. مهمترین محصولات تولید شده در کانادا عبارتند از کاغذ، اتومبیل، موادغذایی، تجهیزات تکنولوژیک، و پوشاک. کانادا در صنایع بیوتکنولوژی، تکنولوژی اطلاعات، ارتباطات، صنایع فضایی، و صنایع دارویی نیز پیشرو است. صنایع خدماتی مشاغل فراوانی را در بخش‌هایی مانند حمل ونقل، آموزش، بانکداری، ارتباطات، و خدمات دولتی فراهم کرده و در حدود سه‌چهارم کانادایی‌ها در این بخش مشغول به کارند.

دلار کانادا واحد پولی کشور است و اسکناسهای رایج 5 دلاری، 10 دلاری، و 20 دلاری است اما اسکناسهای 50 و 100 دلاری نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. سکه‌های رایج در کانادا عبارتند از پِنی (یک سنتی)، نیکل (5 سنتی)، دایم (10 سنتی)، کوارتر (25 سنتی)، لونی (یک دلاری) و تونی (دو دلاری).سکه یک دلاری کانادا را به علت تصویر مرغی (به نام loon) که در یک روی آن قرار دارد، لونی و به تبع آن دو دلاری را تونی می‌نامند.
کانادا را می‌توان یک فدراسیون دموکراتیک نامید. زیرا این کشور دارای سیستم پارلمانی بوده و اختیارات و مسئولیت‌ها بین سه سطح دولت این کشور تقسیم شده است. این سه سطح عبارتند از دولت فدرال، دولت ایالتی و دولت محلی.
دولت فدرال یا به عبارتی دولت مرکزی مسئولیت امور کلانی که به کل کشور کانادا مربوط می‌شود را برعهده دارد. این امور عبارتند از سیاست خارجی، دفاع ملی، سیاست‌های بانکی، پست و خدمات پستی، قانون جزا، شهروندی، و مهاجرت. ادراه امور مربوط به هر ایالت/ناحیه بر عهده دولت آن ایالت/ناحیه است. اموری همچون آموزش و پرورش، بهداشت و درمان، حمل و نقل و احداث بزرگراه‌ها، خدمات اجتماعی، کشاورزی، و محیط زیست.
دولت محلی یا شهری امور مربوط به شهرها را اداره می‌کند، اموری همچون جمع‌آوری زباله و بازیافت مواد، برف‌روبی خیابان‌ها و معابر عمومی، آتش‌نشانی، خدمات آب و فاضلاب، حمل و نقل محلی، و حمل و نقل داخل شهری

نادره قادسی با بیش از ده سال سابقه در امور مهاجرت، قادر به موفقیت در صدها مورد مهاجرتی است و با انتخاب مطمئن ترین و سریعترین  راه موجود، شما را در کسب شهروندی کانادا یاری می نماید

مهاجرت یکی از مهمترین تصمیماتی است که ممکن است در طی زندگی خود بگیرید. فرایند درخواست و اخذ ویزا، اقامت در جامعه ای ناشناخته، یافتن کاری تازه، و نهایتا شروع یک زندگی کاملا جدید، همگی می توانند چالش‌زا و مشکل آفرین باشند. بنابراین، دراختیار داشتن ابزار لازم جهت مواجه هوشمندانه و درست با چالش‌ها و رفع موانع و مشکلات احتمالی برای شخصی که مهاجرت و زندگی در کانادا  را برگزیده است، حیاتی است. سازمان امور نادره قادسی مفتخر است که با در اختیار داشتن پشتوانه‌ای گرانقدر از نیروی انسانی متخصص و باتجربه ابزار مذکور را دراختیارتان قرارداده و به عنوان مشاوری مورد اعتماد شما را در طی  موفقیت آمیز مسیری که انتخاب کرده اید همراهی کند

 

Consultant Identification: R410927

JoomShaper